Hjemmelavet Krydsord

 Jeg kom tilfældigt forbi en side hvor der var nogen som anbefalede at man skulle/kunne bruge Crossword Lab til at lave sin egen krydsord om et emne og bruge den som en opgave til eleverne. Jeg skulle selvfølgelig lige prøve det af og I kan se mit første forsøg her  hvor jeg har lavet en som handler om Netværk og de forskellige Device og forkortelser på området.

Jeg syntes at Crossword er nemt at bruge og man kan langt hen af vejen selv bestemme hvordan den endelige krydsord kommer til at se ud, jeg vil dog lige huske og sige at man skal have god tid når man skal lave en krydsordsopgave for man skal både skrive svar og en forklaring til alle ord og samtidig jo også udvælge hvilke ord man vil have med.



Kommentarer

  1. Fed ide. Det giver god mening. Dog forudsætter det at eleverne er gode til at stave. :)
    Inden skal der måske laves en ordliste.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

HIIM og HIPPE

BLOOMS TAKSONOMI