DEP modul 4 undervisningsdag 3

 Dag 3 på DEP modul 4 handler om Digitale teknologier & Læringsteorier..........

Hvorfor Læringsteorier?

Vi er nød til at have noget teori for bedre at kunne beskrive Vores praksis. Vi bruger også teorierne til at forklare hvad praksis egentlig er hvilket så også gør at vi løbende kan udvikle og forbedre Vores praksis på basis af vores erfaringer.

Kolbs læringscirkel:

I Kolbs læringscirkel lægges der vægt på at eleven selv kan reflektere over de konkrete oplevelser/ undervisning og selv kan byde ind med Deres holdninger til emnet dette kan være svært for elever fra en anden læringsstruktur som for eksempel Afrika hvor undervisningen mere foregår ved at læren fortæller og eleven lærer/husker det fortalte.

Eteinne Wenger:

Han tager udgangspunkt i de sociale fællesskaber hvor Fællesskab, Meninger, Identitet & Praksis tilsammen giver læring

Illeris´læringstrekant Side 280:

Han siger at læring kræver INDHOLD, DRIVKRAFT & SAMSPIL og Illeri´s læringsbegreb involvere mange forskellige lærings kilder som for eksempel Tavs viden, Hjernefunktion, Den kropslige formåen, Psykologiske og det samfund vi er en del af.

Efter denne gennemgang af de 3 forskellige læringsteoretikere skulle vi arbejde lidt med Tinglink som er et program hvor man kan gøre oplægget interaktivt, jeg fandt en gammel video om IPV6 med stavefejl og det hele og puttede den en som et tag sammen med en forklaring om de 2 regler der er når man subnetter i IPV6 resultatet kan I se lige her

Min læringsaktivitet er i dette tilfælde at lærer eleverne om IPV6 og i den forbindelse kan jeg bruge denne lille Tinglink som en eleverne kan se igen og igen indtil de har styr på at Subnette IPV6


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

HIIM og HIPPE

BLOOMS TAKSONOMI